Westander värvar EU-vetare

Pr-byrån Westander har anställt David Kåverud, EU-vetare från College of Europe i Belgien. Vid sidan av sina studier har han tidigare arbetat för Västsvenska Industri- och Handelskammaren och Accenture.

– Westander står för öppenhet och ett handlingsorienterat arbetssätt. Efter fem år i utlandet ser jag fram emot att hjälpa Westanders uppdragsgivare att delta i den svenska samhällsdebatten, säger David Kåverud.

David Kåverud har en Master i Internationella Relationer och Business Management från University of St Andrews i Skottland och Sciences Po i Paris. Dessutom har han en Master i EU-studier från College of Europe i Belgien. Vid sidan av sina studier har han arbetat för Västsvenska Industri- och Handelskammaren och Accenture.

– Westander jobbar med en brokig samling uppdragsgivare och David Kåverud har en lämplig bakgrund. Som nyutexaminerad EU-vetare har han redan hunnit arbeta både på en lobbyorganisation och åt ett managementkonsultföretag, säger Westanders vd Patrik Westander.

Pr-byrån Westander har för närvarande 21 anställda och cirka 60 aktiva kundrelationer. Westander har under året utsetts till Årets Stora Pr-byrå 2009 i Regis och Dagens Industris kundundersökning samt till Kundens Bästa Pr-byrå 2010 i Novus och Resumés kundundersökning.