Digital kommunikation

Genom att tänka digitalt från början kan ni stärka ert varumärke och delta i samhällsdebatten på fler arenor.

Westander rankas högst bland stora pr-byråer på området digital kompetens. I kundundersökningen Årets Byrå 2017 fick vi betyget 8,58 på en tiogradig skala.

Vi hjälper er med allt från att ta fram en digital strategi till att skapa engagerande innehåll till era kanaler.

Vill du veta mer?

Lisa Blomqvist

Våra specialister inom digital kommunikation

Lisa Blomqvist

Pr-konsult

Lisa ansvarar för Westanders tjänster inom digital kommunikation. Tidigare har hon arbetat som retorikkonsult, föreläsare och talskrivare på Snacka Snyggt.
– Utgå från den egna hemsidan. Bygg inte er digitala närvaro enbart på andras plattformar, säger Lisa Blomqvist.

Andreas Rolfer Wrangö

Pr-konsult

Andreas ansvarar för Westanders tjänster inom film, grafik och layout. Tidigare har han varit journalist på bland annat Dagens Nyheters och SR:s webbredaktioner.
– Spela in enkla filmer för spridning i era kanaler och livesänd era evenemang, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Hanna Berheim Brudin

Enhetschef

Hanna är chef för enheten Westander Hållbarhet. Tidigare har hon arbetat på Jusek och med hållbarhetsfrågor inom UD och Amnesty Business Group.
– Ställ er frågan ”Vad söker våra målgrupper på?” och lägg upp innehåll som fyller ett behov, säger Hanna Berheim Brudin.

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan är specialiserad på hållbarhet. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och med digital kommunikation på Naturskyddsföreningen.
– Bjud in era fans och följare till att skapa innehåll, som ni sedan delar vidare, säger Johan Lindahl.

Ninna Prage

Pr-konsult

Ninna är specialiserad på hälsa. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv, Aftonbladet och TT Nyhetsbyrån.
– Våga ta ut svängarna. Sociala medier utmärks av ett rappare och mer lättsamt tilltal, säger Ninna Prage.

Sofie Ek

Projektledare

Sofie ansvarar för Westanders tjänster inom varumärkesstrategi. Tidigare har hon bland annat arbetat med onlinevideo på Chimney Group.
– Undvik långa perioder av tystnad genom att skapa en inläggsbank med färdigt innehåll, säger Sofie Ek.