Hållbarhet

Vissa företag grönmörkar. Av rädsla för kritik håller de tyst om hur de bidrar till en socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbar utveckling.

Företag som i stället kommunicerar kring hållbarhet stärker varumärket, inspirerar andra och driver hållbarhetsarbetet framåt. Vi på Westander hjälper företag och organisationer att arbeta med hållbarhetskommunikation.

Våra specialister har lång erfarenhet av att arbeta med hållbarhetsfrågor. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Vill du veta mer?

Hanna Berheim Brudin

Våra specialister inom hållbarhet

Hanna Berheim Brudin

Enhetschef

Hanna är chef för enheten Westander Hållbarhet. Hon har tidigare arbetat på Jusek och med hållbarhetsfrågor inom UD och Amnesty Business Group.
– Våga kommunicera hållbarhet. Om ni ska vänta tills ni är helt nöjda kommer ni aldrig i gång, säger Hanna Berheim Brudin.

Anders Wennerstrand

Projektledare

Anders ansvarar för Westanders tjänster inom medieträning. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Formulera vad hållbarhet betyder för er och varför det är viktigt, säger Anders Wennerstrand.

Andreas Rolfer Wrangö

Pr-konsult

Andreas ansvarar för Westanders tjänster inom film, grafik och layout. Tidigare har han arbetat åtta år som journalist på Dagens Nyheter.
– Sätt upp mål för hållbarhetsarbetet och berätta löpande om uppnådda resultat, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Daniel Skog

Pr-konsult

Daniel är specialiserad på samhällsbyggnad. Tidigare har han arbetat över tio år med beteendepåverkande kommunikation i Malmö stad.
– Gräv där ni står. Hållbarhetsarbetet ska börja med kärnverksamheten och genomsyra allt ni gör, säger Daniel Skog.

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan är specialiserad på digital kommunikation. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och som projektledare på Naturskyddsföreningen.
– Hållbarhetsredovisa. Berätta hur hållbar er verksamhet är och vilka utmaningar ni har kvar, säger Johan Lindahl.

Katalin Herngren Bachry

Pr-konsult

Katalin är specialiserad på varumärkesstrategi. Tidigare har hon bland annat arbetat med verksamhetsstrategi på cateringföretaget Gigafood.
– Undvik grönmörkning. Företag som berättar om sitt hållbarhetsarbete inspirerar andra, säger Katalin Herngren Bachry.

Maja Stridsberg

Pr-konsult

Maja ansvarar för Westanders tjänster inom idéutveckling. Tidigare har hon bland annat arbetat med sociala medier på Rättviseförmedlingen.
– Var öppna. Berätta också om era utmaningar och vad ni gör konkret för att möta dem, säger Maja Stridsberg.

Sandra Ehne

Pr-konsult

Sandra är specialiserad på kommunikativt ledarskap. Tidigare har hon arbetat som chef på Scouterna och varit ordförande för Stockholm Pride.
– Involvera fler. Bjud in anställda, kunder och samarbetspartner att bidra till hållbarhetsarbetet, säger Sandra Ehne.

Sebastian Stjern

Pr-konsult

Sebastian är specialiserad på arbetsmarknad. Tidigare har han arbetat med hållbart företagande, som grundare av skjorttillverkaren The Fair Tailor.
– Berätta hur ert hållbarhetsarbete bidrar till en positiv samhällsutveckling, säger Sebastian Stjern.

Sofie Ek

Projektledare

Sofie ansvarar för Westander tjänster inom varumärkesstrategi och är specialiserad på digital kommunikation. Tidigare arbetade hon på Chimney Group.
– Berätta enkelt och lättbegripligt om ert hållbarhetsarbete. Undvik fackuttryck och tekniska detaljer, säger Sofie Ek.