Kriskommunikation

Kritisk medial granskning är bra för demokratin och samhället, men också för den verksamhet som granskas. Och med den ökade betydelsen av sociala medier blir priset allt högre för företag och organisationer som brister i samhällsansvar. Det gillar vi.

Vi hjälper er att förebygga och hantera mediekriser genom öppenhet och ansvarstagande. I en akut kris hjälper vi er att ta kontroll med egna initiativ, i stället för att lägga locket på och hoppas att krisen blåser över.

Vill du veta mer?

Pär Daléus

Våra specialister inom kriskommunikation

Pär Daléus

Projektledare

Pär ansvarar för Westanders tjänster inom kriskommunikation. Tidigare har han under tio år forskat och utbildat inom kris och ledarskap vid Försvarshögskolan.
– Gör löpsedelstestet. Fatta inga viktiga beslut som ni skulle ha svårt att försvara i media, säger Pär Daléus.

Anders Wennerstrand

Projektledare

Anders ansvarar för Westanders tjänster inom medieträning. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Ta initiativet. Fall inte för frestelsen att huka och vänta tills det blåser över, säger Anders Wennerstrand.

Andreas Rolfer Wrangö

Pr-konsult

Andreas har arbetat som konsult på Westander sedan 2014. Tidigare har han arbetat åtta år som journalist på Dagens Nyheter.
– Var tillgängliga. Svara kortfattat och tydligt på journalisternas frågor, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Birger Lycken

Enhetschef

Birger är en av Westanders mest erfarna konsulter och chef för Kris och Ledarskap. Tidigare har han varit pressekreterare åt Gudrun Schyman.
– Lägg alla kort på bordet. Lämna en så fullständig redovisning som möjligt, säger Birger Lycken.

Nina Halling

Projektledare

Nina har arbetat på Westander sedan 2008. Tidigare har hon bland annat arbetat som ledarskribent och debattredaktör på Sydsvenskan.
– Förminska inte problemet. Visa i stället att ni förstår omvärldens upprördhet, säger Nina Halling.

Sara Arborén

Projektledare

Sara har arbetat på Westander sedan 2011. Tidigare har hon varit pressinformatör på Swedbank, bland annat under finanskrisens mest turbulenta dagar.
– Redovisa åtgärder. Berätta hur ni ska göra för att förhindra att problemet uppstår igen, säger Sara Arborén.