Kriskommunikation

Kritisk medial granskning är bra för demokratin och samhället, men också för den verksamhet som granskas. Och med den ökade betydelsen av sociala medier blir priset allt högre för företag och organisationer som brister i samhällsansvar. Det gillar vi.

Vi hjälper er att förebygga och hantera mediekriser genom öppenhet och ansvarstagande. I en akut kris hjälper vi er att ta kontroll med egna initiativ, i stället för att lägga locket på och hoppas att krisen blåser över.

Vill du veta mer?

Sara Arborén

Våra specialister inom kriskommunikation

Sara Arborén

Seniorkonsult

Sara ansvarar för Westanders tjänster inom kriskommunikation. Tidigare har hon bland annat varit journalist och arbetat med kommunikation på Swedbank.
– Gör löpsedelstestet. Fatta inga viktiga beslut som ni skulle ha svårt att försvara i media, säger Sara Arborén.

Anders Wennerstrand

Seniorkonsult

Anders ansvarar för Westanders tjänster inom medieträning. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Ta initiativet. Fall inte för frestelsen att försöka huka och vänta tills det blåser över, säger Anders Wennerstrand.

Andreas Rolfer Wrangö

Seniorkonsult

Andreas ansvarar för Westanders tjänster inom content. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist på Dagens Nyheter och Sveriges Radio.
– Var tillgängliga. Svara kortfattat och tydligt på journalisternas frågor, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Birger Lycken

Affärsområdeschef

Birger är en av Westanders mest erfarna konsulter och chef för Kris och Ledarskap. Tidigare har han varit pressekreterare åt Gudrun Schyman.
– Lägg alla kort på bordet. Lämna en så fullständig redovisning som möjligt, säger Birger Lycken.

Nina Halling

Tf affärsområdeschef

Nina är tf chef för enheten Westander Klimat och Energi. Tidigare har hon bland annat arbetat som ledarskribent och debattredaktör på Sydsvenskan.
– Förminska inte problemet. Visa i stället att ni förstår omvärldens upprördhet, säger Nina Halling.

Ylva Werlinder

Pr-konsult

Ylva är specialiserad på kriskommunikation. Tidigare har hon varit kommunikatör på Södersjukhuset och arbetat med medierelationer för Feministiskt initiativ.
– Redovisa åtgärder. Berätta hur ni ska göra för att förhindra att problemet uppstår igen, säger Ylva Werlinder.