Målgruppsanalys

En målgruppsanalys är en bra utgångspunkt för företag och organisationer som vill nå fram med sina budskap. Alltför ofta är vi hemmablinda och tror att vi vet allt om vår målgrupp eller att den vi talar till är ungefär som oss själva.

Westander rankas högst bland stora pr-byråer på området analytisk förmåga. I kundundersökningen Årets Byrå 2017 fick vi betyget 8,81 på en tiogradig skala.

Vi hjälper er att kartlägga olika målgruppers behov och önskemål samt att analysera vilka budskap som bör kommuniceras gentemot olika grupper. Vanliga arbetsmetoder är intervjuer, fokusgrupper och enkäter, men våra analytiker skräddarsyr alltid upplägget utifrån era behov.

Vill du veta mer?

Mattias Falk

Våra specialister inom målgruppsanalys

Mattias Falk

Projektledare

Mattias ansvarar för Westanders tjänster inom målgruppsanalys. Tidigare har han arbetat inom tidskriftsbranschen, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Genomför analysen med ett tydligt syfte och våga förändra er verksamhet, säger Mattias Falk.

Nina Halling

Tf enhetschef

Nina är tf chef för enheten Westander Klimat och Energi. Tidigare har hon bland annat arbetat som ledarskribent och debattredaktör på Sydsvenskan.
– Utforma en enkel kvantitativ enkät för att mäta effekten av er kommunikation, säger Nina Halling.

Pär Daléus

Projektledare

Pär ansvarar för Westanders tjänster inom kriskommunikation. Tidigare har han under tio år forskat och utbildat inom kris och ledarskap vid Försvarshögskolan.
– Genomför fokusgrupper för att få kreativa tankar om hur ni kan stärka ert varumärke, säger Pär Daléus.