Medierelationer

Medierelationer handlar om att proaktivt skapa publicitet. I ett löpande samarbete med Westander tillför vi struktur, driv och utifrånperspektiv.

Kommunikationen med journalister är för betydelsefull för att överlåtas åt en pr-byrå. Vi hjälper er i stället att själva skapa publicitet.

Westander rankas högst bland stora pr-byråer på området proaktivitet. I kundundersökningen Årets Byrå 2017 fick vi betyget 9,17 på en tiogradig skala.

Vi lägger ofta en god grund för ett samarbete genom ett skräddarsytt startpaket bestående av analys, workshop och handlingsplan.

Vill du veta mer?

Johanna Look

Våra specialister inom medierelationer

Johanna Look

Byråchef

Johanna är en av Westanders mest erfarna konsulter. Hon ansvarar för våra tjänster inom medierelationer och är specialiserad på varumärkesstrategi.
– Ingen publicitet har ett egenvärde. Bestäm vilket syfte ni har med ett ökat mediegenomslag, säger Johanna Look.

Anders Wennerstrand

Projektledare

Anders ansvarar för Westanders tjänster inom medieträning. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Bestäm er för ett budskap som ska finnas som en röd tråd i all er kommunikation, säger Anders Wennerstrand.

Andreas Rolfer Wrangö

Pr-konsult

Andreas ansvarar för Westanders tjänster inom film, grafik och layout. Tidigare har han arbetat åtta år som journalist på Dagens Nyheter.
– Genomför månadsvisa pr-möten där ni utvärderar aktiviteter och uppdaterar planen, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Kristoffer Housset

Projektledare

Kristoffer ansvarar för Westanders tjänster inom opinionsbildning. Tidigare har han bland annat varit pressekreterare åt vänsterpartiledaren Lars Ohly.
– Mitt bästa råd är att upprätta en konkret och kronologiskt uppbyggd handlingsplan, säger Kristoffer Housset.

Nina Halling

Projektledare

Nina har arbetat på Westander sedan 2008. Tidigare har hon bland annat jobbat som ledarskribent och debattredaktör på Sydsvenskan.
– Ett bra tips är att inspireras av konkurrenternas metoder och genomföra dem lite bättre, säger Nina Halling.

Sara Arborén

Projektledare

Sara har arbetat som konsult på Westander sedan 2011. Tidigare har hon bland annat varit pressinformatör på Ungdomsstyrelsen och Swedbank.
– Sätt upp tydliga mål för genomslaget och redovisa måluppfyllelsen regelbundet, säger Sara Arborén.