Medierelationer

För de företag som proaktivt vill skapa publicitet kan ett löpande samarbete med en pr-byrå bidra med struktur, driv och utifrånperspektiv.

Vi på Westander tycker att kommunikationen med journalister är för betydelsefull för att överlåtas åt en pr-byrå. Vi vill i stället skapa verklig kundnytta genom att hjälpa uppdragsgivarna att själva skapa publicitet.

Westander rankas högst bland stora pr-byråer på området proaktivitet. I Regis kundundersökning Årets Byrå 2017 fick vi betyget 9,17 på en tiogradig skala.

När en uppdragsgivare vill lägga en god grund för ett strukturerat pr-arbete rekommenderar vi ofta ett skräddarsytt startpaket bestående av analys, workshop och handlingsplan.

Vill du veta mer?

Johanna Look

Våra specialister inom medierelationer

Johanna Look

Byråchef

Johanna är en av Westanders mest erfarna konsulter. Hon har varit kundansvarig för flera av Westanders största uppdragsgivare, både företag och organisationer.
– Bestäm er för ett huvudbudskap som ska finnas som en röd tråd i all er kommunikation, säger Johanna Look.

Anders Wennerstrand

Projektledare

Anders har arbetat som konsult på Westander sedan 2015. Tidigare har han arbetat mer än tio år som journalist på TT.
– Ingen publicitet har ett egenvärde. Bestäm er för vad ni vill uppnå med ett ökat mediegenomslag, säger Anders Wennerstrand.

Andreas Rolfer Wrangö

Pr-konsult

Andreas har arbetat som konsult på Westander sedan 2014. Tidigare har han arbetat åtta år som journalist på Dagens Nyheter.
– Genomför månadsvisa pr-möten där ni utvärderar aktiviteter och uppdaterar handlingsplanen, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Kristoffer Housset

Projektledare

Kristoffer har arbetat som konsult på Westander sedan 2013. Tidigare har han bland annat varit pressekreterare åt vänsterpartiledaren Lars Ohly.
– Mitt bästa råd är att upprätta en konkret och kronologiskt uppbyggd handlingsplan, säger Kristoffer Housset.

Nina Halling

Projektledare

Nina har arbetat som konsult på Westander sedan 2008. Tidigare har hon bland annat jobbat som ledarskribent och debattredaktör på Sydsvenskan.
– Ett bra tips är att inspireras av konkurrenternas metoder och genomföra dem lite bättre, säger Nina Halling.

Sara Arborén

Projektledare

Sara har arbetat som konsult på Westander sedan 2011. Tidigare har hon bland annat varit pressinformatör på Ungdomsstyrelsen och Swedbank.
– Sätt upp tydliga mål för genomslaget och redovisa måluppfyllelsen regelbundet, säger Sara Arborén.