Medieträning

Westanders medieträning ger kunskap om både mediehantering och mediestrategi. Vårt starka fokus på praktisk träning framför kamera skapar trygghet för talespersonen. Det ska vara både utvecklande och roligt att bli medietränad hos Westander.

Vi har medietränat talespersoner för hundratals företag och organisationer. Nedan finns några exempel på upplägg, men våra medietränare skräddarsyr alltid upplägget utifrån era behov.

Vill du veta mer?

Anders Wennerstrand

Våra specialister inom medieträning

Anders Wennerstrand

Seniorkonsult

Anders ansvarar för Westanders tjänster inom medieträning. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Det mesta du säger i intervjun kommer aldrig med. Förbered ett tydligt budskap, säger Anders Wennerstrand.

Andreas Rolfer Wrangö

Seniorkonsult

Andreas ansvarar för Westanders tjänster inom content. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist på Dagens Nyheter och Sveriges Radio.
– Framför ditt budskap. Det är din intervju lika mycket som det är journalistens, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Hanna Berheim Brudin

Affärsområdeschef

Hanna är chef för enheten Westander Hållbarhet. Tidigare har hon bland annat arbetat med hållbarhetsfrågor inom UD och Amnesty Business Group.
– Tänk igenom målgruppen. Kom ihåg att det inte är journalisten du vill nå, säger Hanna Berheim Brudin.

Johanna Wilkens

Pr-konsult

Johanna ansvarar för Westanders tjänster inom målgruppsanalys. Tidigare har hon bland annat varit kommunikationschef på Friends.
– Gör en testintervju med en kollega. Då kan du både få värdefull feedback och bli säkrare, säger Johanna Wilkens.

Kristoffer Housset

Affärsområdeschef

Kristoffer är chef för enheten Westander Digital och Opinion. Tidigare har han bland annat varit pressekreterare åt vänsterpartiledaren Lars Ohly.
– Undvik "inga kommentarer". Förklara i stället varför du inte kan svara, eller be att få återkomma, säger Kristoffer Housset.

Sara Arborén

Seniorkonsult

Sara ansvarar för Westanders tjänster inom kriskommunikation. Tidigare har hon bland annat varit journalist och arbetat med kommunikation på Swedbank.
– När ni utsätts för medial granskning är det särskilt viktigt med snabbhet, öppenhet och ansvarstagande, säger Sara Arborén.