Medieträning

Westanders medieträning ger kunskap om både mediehantering och mediestrategi. Vårt starka fokus på praktisk träning framför kamera skapar trygghet för talespersonen. Det ska vara både utvecklande och roligt att bli medietränad hos Westander.

Vi har medietränat talespersoner för hundratals företag och organisationer. Nedan finns några exempel på upplägg, men våra medietränare skräddarsyr alltid upplägget utifrån era behov.

Vill du veta mer?

Anders Wennerstrand

Våra specialister inom medieträning

Anders Wennerstrand

Projektledare

Anders ansvarar för Westanders tjänster inom medieträning. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Det mesta du säger i intervjun kommer aldrig med. Förbered ett tydligt budskap, säger Anders Wennerstrand.

Andreas Rolfer Wrangö

Projektledare

Andreas ansvarar för Westanders tjänster inom content. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist på Dagens Nyheter och Sveriges Radio.
– Framför ditt budskap. Det är din intervju lika mycket som det är journalistens, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Kristoffer Housset

Projektledare

Kristoffer ansvarar för Westanders tjänster inom opinionsbildning. Tidigare har han bland annat varit pressekreterare åt vänsterpartiledaren Lars Ohly.
– Undvik "inga kommentarer". Förklara i stället varför du inte kan svara, eller be att få återkomma, säger Kristoffer Housset.

Lisa Blomqvist

Pr-konsult

Lisa är specialiserad på digital kommunikation. Tidigare har hon arbetat som retorikkonsult, föreläsare och talskrivare på Snacka Snyggt.
– Tänk igenom målgruppen. Kom ihåg att det inte är journalisten du vill nå, säger Lisa Blomqvist.

Pär Daléus

Projektledare

Pär ansvarar för Westanders tjänster inom kriskommunikation. Tidigare har han under tio år forskat och utbildat inom kris och ledarskap vid Försvarshögskolan.
– När ni utsätts för medial granskning är det särskilt viktigt med snabbhet, öppenhet och ansvarstagande, säger Pär Daléus.

Sara Arborén

Projektledare

Sara ansvarar för Westanders specialistområde Hälsa och forskning. Tidigare har hon bland annat varit pressinformatör på Swedbank.
– Gör en testintervju med en kollega. Då kan du både få värdefull feedback och bli säkrare, säger Sara Arborén.