Pr-partner

I ett löpande samarbete tillför vi struktur, driv och utifrånperspektiv. De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå.

Alla våra samarbeten har en kundansvarig konsult och en arbetsgrupp vald utifrån kompetens och engagemang. För att säkerställa kundnytta i enskilda arbetsmoment involverar kundansvarig även vid behov andra specialiserade kollegor.

Vi lägger ofta en god grund genom ett skräddarsytt startpaket bestående av analys, workshop och handlingsplan. Därefter hjälper vi er att genomföra handlingsplanen och följa upp resultatet.

Vill du veta mer?

Johanna Look

Sex av våra pr-experter

Johanna Look

Byråchef

Johanna ansvarar för Westanders grundtjänst Pr-partner. Hon är en av våra mest erfarna konsulter och specialiserad på varumärkesstrategi.
– Ingen publicitet har ett egenvärde. Bestäm vilket syfte ni har med ett ökat mediegenomslag, säger Johanna Look.

Anders Wennerstrand

Seniorkonsult

Anders ansvarar för Westanders tjänster inom medieträning. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Bestäm er för ett budskap som ska finnas som en röd tråd i all er kommunikation, säger Anders Wennerstrand.

Andreas Rolfer Wrangö

Seniorkonsult

Andreas ansvarar för Westanders tjänster inom content. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist på Dagens Nyheter och Sveriges Radio.
– Mitt bästa råd är att upprätta en konkret och kronologiskt uppbyggd handlingsplan, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Mattias Falk

Seniorkonsult

Mattias är specialiserad på opinionsbildning. Tidigare har han arbetat länge inom tidskriftsbranschen, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Genomför månadsvisa pr-möten där ni utvärderar aktiviteter och uppdaterar planen, säger Mattias Falk.

Nina Halling

Tf affärsområdeschef

Nina är tf chef för enheten Westander Klimat och Energi. Tidigare har hon bland annat jobbat som ledarskribent och debattredaktör på Sydsvenskan.
– Ett bra tips är att inspireras av konkurrenternas metoder och genomföra dem lite bättre, säger Nina Halling.

Sara Arborén

Seniorkonsult

Sara ansvarar för Westanders specialistområde Hälsa och forskning. Tidigare har hon bland annat varit presskontakt på Swedbank.
– Sätt upp tydliga mål för genomslaget och redovisa måluppfyllelsen regelbundet, säger Sara Arborén.