Varumärkesstrategi

Ett varumärke kan beskrivas som ett knippe associationer. Ett starkt varumärke är välkänt, tydligt och positivt laddat. Att delta i samhällsdebatten ser vi som den ultimata varumärkesbyggaren.

Westander rankas högst bland stora pr-byråer på området varumärkeskunskap. I kundundersökningen Årets Byrå 2017 fick vi betyget 9,14 på en tiogradig skala.

Vi hjälper er genom hela processen med att genomföra en varumärkesanalys, ta fram en varumärkesplattform och gå från strategi till handling.

Vill du veta mer?

Sofie Ek

Sofie Ek

Våra specialister inom varumärkesstrategi

Sofie Ek

Projektledare

Sofie ansvarar för Westander tjänster inom varumärkesstrategi och är specialiserad på digital kommunikation. Tidigare arbetade hon på Chimney Group.
– Avdramatisera varumärkesarbetet. Det ska vara enkelt att jobba med varumärket, säger Sofie Ek.

Frida Blom

Projektledare

Frida har arbetat som konsult på Westander sedan 2012. Tidigare har hon bland annat varit ordförande för Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen.
– Ta ställning i debatten. Engagerade och stolta medarbetare stärker varumärket, säger Frida Blom.

Johanna Look

Byråchef

Johanna är en av Westanders mest erfarna konsulter. Hon ansvarar för våra tjänster inom medierelationer och är specialiserad på varumärkesstrategi.
– En riktigt bra mission berättar om hur ni bidrar till en positiv samhällsutveckling, säger Johanna Look.

Maja Stridsberg

Pr-konsult

Maja är specialiserad på digital kommunikation. Tidigare har hon bland annat arbetat med sociala medier på Rättviseförmedlingen.
– Tänk digitalt från början. Då kan ni delta på fler arenor och stärka ert varumärke, säger Maja Stridsberg.

Mattias Falk

Pr-konsult

Mattias ansvarar för Westanders tjänster inom målgruppsanalys. Tidigare har han arbetat inom tidskriftsbranschen, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Lär känna er målgrupp. Varumärkeslöftet måste vara relevant och engagerande för målgruppen, säger Mattias Falk.

Patrik Westander

Vd

Patrik är Westanders medgrundare och vd sedan starten 2000. Tidigare har han jobbat internationellt i oljebranschen och varit vd för Svenska Statoil.
– Era kärnvärden ska vägleda det dagliga arbetet. Beskriv vad de betyder i praktiken, säger Patrik Westander.