Digital kommunikation

Bra digital kommunikation stärker varumärket och bygger relationer med viktiga målgrupper. Genom att använda de senaste metoderna och arbeta smart kan ni maximera effekterna av er kommunikation.

På kursen går vi tillsammans igenom hur du tar fram en strategi för digitala kanaler som utgår från era affärs- och verksamhetsmål. Vi behandlar områden som sociala medier, webbsidor, e-post, kampanjer, innehållsplanering samt hur du kan mäta och följa upp ditt arbete.

Denna heldagskurs vänder sig till dig som arbetar med kommunikation, marknadsföring eller opinionsbildning och vill ha inspiration, handfasta råd och tips på smarta arbetssätt. I kursen ingår individuell rådgivning med en av Westanders konsulter. Rådgivningen sker per telefon en vecka efter kurstillfället.

Ladda ner hela kursinbjudan som pdf.

Kursens innehåll

Introduktion

  • Vilka är de senaste trenderna inom digital kommunikation?
  • Vad utmärker framgångsrik digital kommunikation?
  • Hur kopplar jag övrig kommunikation till den digitala?

Strategi för digitala kanaler

  • Vad är det viktigaste för att skapa en bra strategi?
  • Hur vet jag vilka kanaler vi ska satsa på?
  • Hur hanterar jag kommentarer och kritik?

Planering, målsättning och mätning

  • Hur skapar jag framgångsrika kampanjer?
  • Hur sätter jag effektiva mål?
  • Hur kan jag mäta våra resultat?

Skapa engagerande innehåll

  • Vad är egentligen ett engagerande innehåll?
  • Hur planerar jag vårt innehåll?
  • Hur gör jag delningsbilder och film?

Spridning och annonsering

  • Hur ser jag till att vårt innehåll får spridning?
  • Vad är poängen med att annonsera i sociala medier?
  • Hur vet jag vilka annonser som fungerar?

Fakta

Kursdatum
Torsdag den 12 mars kl 9.00–16.00. Lunch ingår.

Kursen ges också den 1 oktober.

Plats
Kursen hålls i Westanders lokaler på Stadsgården 10, vid Slussen i Stockholm.

Deltagaravgift
13 200 kronor exklusive moms. Vid avanmälan mindre än två veckor före kursstart debiteras full deltagaravgift.

Antal deltagare
För optimal gruppdynamik är det totala antalet deltagare begränsat till tolv personer, med högst två personer från samma företag eller organisation.

Boka en egen kurs
Du kan även boka en egen version av den här kursen. Priset är 84 000 kronor exklusive moms och gäller en anpassad version för upp till 15 deltagare från ditt företag. Kontakta oss för ett skräddarsytt upplägg!

Lärare

Monica Lundbom

Monica ansvarar för Westanders tjänster inom digital kommunikation. Tidigare har hon arbetat hos Socialdemokraterna och på FN:s barnfond Unicef.

Ninna Prage

Ninna är specialiserad på digital kommunikation och opinionsbildning. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT Nyhetsbyrån.

Sagt om kursen

I kursutvärderingen våren 2019 fick kursen rekommendationsbetyget 7,8 på en tiogradig skala.

Här är några kommentarer om kursen:

”Superhärlig energi och inspiration med peppiga deltagare och ledare.”

”Fått praktiska tips på hur vi kan förbättra arbetet med våra befintliga digitala kanaler – och att det inte behöver vara så svårt!”

”Kul med inspiration och värdefulla tips gällande kampanjer.”

”Jag har redan rekommenderat kursen till min kollega som tyvärr inte kunde medverka den här gången.”

”Tack för en inspirerande dag! Jag fick många påminnelser om var jag bör lägga krutet i min arbetsdag och blev inspirerad att gå ut och filma!”

Läs om våra tjänster inom digital kommunikation.