Kurs: Stärk varumärket

Varumärkesstrategi är inte så krångligt som det kan låta. En praktiskt användbar varumärkesplattform sammanfattar varumärkets önskade innehåll och ger er vägledning i kommunikationen.

Ett varumärke kan beskrivas som ett knippe associationer. Ett starkt varumärke är välkänt, tydligt och positivt laddat. Allt fler företag arbetar med syftesdriven kommunikation, deltar i samhällsdebatten och tar som strategisk vägledning fram en praktiskt användbar varumärkesplattform.

Denna heldagskurs vänder sig till dig som arbetar med kommunikation, strategi eller företagsledning och vill ta fram en syftesdriven varumärkesplattform för första gången. I kursen ingår individuell rådgivning med en av Westanders konsulter. Rådgivningen sker per telefon en vecka efter kurstillfället.

Innehållet i fem punkter

Introduktion
– Vad utmärker ett starkt varumärke?
– Vad är affärsnyttan med ett starkt varumärke?
– Hur bygger företaget ett starkt varumärke?

Göra en varumärkesanalys
– Hur tar jag reda på mer om målgruppen?
– Hur definierar jag konkurrensen?
– Hur kopplar jag resultatet till varumärkesstrategin?

Ta fram en varumärkesplattform
– Hur använder jag en varumärkesplattform?
– Vad ingår i varumärkesplattformen?
– Hur tar jag fram varumärkesplattformen?

Väcka engagemang för varumärket
– Hur förankrar jag strategin hos medarbetarna?
– Hur skapar jag konkreta pr-aktiviteter?

Mäta och utvärdera varumärket
– Hur kan vi följa upp varumärkesstrategin?
– Hur ofta ska vi mäta?
– Var kan vi få hjälp med varumärkesmätningar?

Stärk varumärket är en uppdragsutbildning vi håller i antingen Westanders eller era egna lokaler. Priset är 73 500 kronor exklusive moms och gäller en anpassad version för upp till 15 deltagare från ditt företag. Kontakta oss för ett skräddarsytt upplägg!

Här är några kommentarer om kursen:
”Lärarna var superbra! Pedagogiska, varma, smarta, gav bra råd!”
”Stimulerande att få utbyta tankar med kunniga människor.”
”Det avdramatiserade förhållningssättet, där organisationens behov alltid var i fokus, tilltalar mig. ‘Gör bara det som är relevant för er.'”
”Bra modeller och diskussioner.”

Ladda ner hela kursinbjudan som pdf.

Vill du veta mer?

Sofie Ek

Sofie Ek