Frukostklubb: Så kan företaget ta ställning i sociala medier

Hur kan ett företag ta ställning i samhällsdebatten i sociala medier och stärka sitt varumärke? Vad kan företagen lära av folkrörelserna på nätet? Hur engagerar man eldsjälarna? Westander Digital och Opinion bjuder in till ett frukostsamtal om att ta ställning i sociala medier.

Syftesdriven marknadsföring blir allt mer självklart bland företag för att engagera och nå ut i sociala medier. Att ta ställning i samhällsdebatten stärker varumärket och fördjupar relationen med tongivande målgrupper. Westanders expertpanel ger praktiska tips på hur företagen kan ta ställning i sociala medier.

Frukostklubb: Så tar företaget ställning i sociala medier

Så kan företaget ta ställning i sociala medier – livesändning från Westanders #frukostklubbVad kan företagen lära av folkrörelserna på nätet? Hur engagerar man eldsjälarna? Lyssna på frukostsamtal med Westanders enhet Digital och Opinion.

Publicerat av Westander Onsdag 28 november 2018

Medverkande

Ahmed Al-Qassam, pr-konsult och fd ordförande för PUSH Sverige

Frida Berry Eklund, pr-konsult och talesperson för klimatnätverket Föräldravrålet

Maja Stridsberg, seniorkonsult och initiativtagare till kommunikationsbranschens #metoo-upprop

Ninna Prage, pr-konsult och ansvarig för Westanders tjänster inom digital kommunikation

Moderator

Kristoffer Housset, chef för Westander Digital och Opinion

Läs mer om våra specialister inom Digital kommunikation.