Frukostklubb: Så skriver du det optimala pressmeddelandet

Hur skriver du pressmeddelanden som blir nyheter? Vilka är de vanligaste fallgroparna? Och är inte pressmeddelandets roll överspelad? Westander bjuder in till ett frukostsamtal om det optimala pressmeddelandet.

Ett riktigt bra pressmeddelande innehåller både en skarp nyhetsvinkel och företagets pr-budskap. Dessutom är det välskrivet och bjuder på bonusmaterial.

Kurspasset Skriv bättre pressmeddelanden fick i höstas rekordbetyget 10,0 på en tiogradig skala i utvärderingen av heldagskursen Skapa publicitet. Nu delar Westanders expertpanel med sig av de tio bästa tipsen från kursen.

Medverkande

Johanna Look, byråchef på Westander och specialiserad på varumärkesstrategi

Anders Wennerstrand, seniorkonsult på Westander och tidigare TT-journalist

Moderator

Johannes Krunegård, seniorkonsult på Westander

Läs mer om Westanders grundtjänst Pr-partner.