Frukostklubb: Så tar ni initiativet i mediekrisen
Hur skadligt är det egentligen att vara passiv i en mediekris? Och hur gör ni rent praktiskt för att i stället ta initiativet? Är det aldrig rätt att sitta still i båten? Pr-byrån Westander bjuder in till ett frukostsamtal om förtroendeskapande kriskommunikation.
När företaget utsätts för negativ medial uppmärksamhet är det särskilt viktigt med snabbhet, öppenhet och ansvarstagande. Ni bedöms inte bara utifrån den kris som har inträffat, utan minst lika mycket utifrån hur ni hanterar krisen. Westanders expertpanel ger praktiska tips om hur den granskade kan lyckas med att ta initiativet i mediekrisen.
Medverkande
Ylva Werlinder, pr-konsult och ansvarig för Westanders tjänster inom kriskommunikation
Johan Lindahl, pr-konsult och specialist inom kriskommunikation
Moderator
Birger Lycken, affärsområdeschef, Westander Kris och Ledarskap
Läs mer om Westanders tjänster inom kriskommunikation.