Miljöaktuellts stora guide…

”Miljöaktuellts stora guide till Almedalen (…)
Så hur ska du lyckas få fram ditt budskap under Almedalsveckan?
Markus Förberg, Almedalsgeneral på pr-byrån Westander och expert på kommunikationsarbete, sitter på goda råd och har flera tips till dig som vill synas och föra fram sitt budskap till landets beslutsfattare och media.
– Det första rådet vi brukar ge till dem som vill synas och höras i Almedalen är att de ska överväga noga om det just är i Almedalen de ska föra fram sitt budskap. I Almedalen är konkurrensen stenhård och kanske är det inte den bästa tidpunkten om man vill få uppmärksamhet, säger han. (…)
Slutligen konstaterar Markus Förberg att en satsning i Almedalen inte behöver kosta skjortan.
– Nej, egentligen kan det räcka med att man investerar i en färjebiljett och ett billigt boende utanför Visby. Om du formulerar ett tydligt budskap, och skriver en lista på fem till tio personer som du vill träffa i Almedalen, så är möjligheten stor att du kan få fram ditt budskap. Almedalen är en unik möjlighet att under informella former träffa landets viktigaste opinionsbildare, säger han.”

Miljöaktuellt.se den 15 juni 2009

Pressklipp 2009

Visa fler