Maja Stridsberg leder Westander Digital och Opinion

Maja Stridsberg blir ny chef för pr-byrån Westanders affärsområde specialiserat på digital kommunikation och opinionsbildning. Hon kommer att ingå i Westanders ledningsgrupp och efterträder Kristoffer Housset, som lämnar Westander för Amnesty.

– Det känns otroligt roligt att ta över ansvaret för att utveckla Westanders tjänster inom digital kommunikation och opinionsbildning. Målet är att ännu fler företag ska ta klivet ut i samhällsdebatten, säger Maja Stridsberg, ny affärsområdeschef.

Maja Stridsberg är delägare och har jobbat fem år på Westander. Tidigare har hon bland annat arbetat med jämställdhets- och mångfaldsfrågor på Rättviseförmedlingen. Resumé utsåg 2018 Maja Stridsberg till en av Näringslivets 150 Superkommunikatörer för hennes arbete med kommunikationsbranschens #metoo-upprop.

– Maja Stridsberg har stort förtroende bland kollegorna och kommer att bidra till en positiv dynamik i ledningsgruppen. Dessutom brinner hon verkligen för att Sverige ska bli bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter, säger Westanders vd Patrik Westander.

Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med 9 procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 52 miljoner 2019. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.

Pressmeddelanden 2020

Visa fler