Moderna Försäkringar väljer Westander

Försäkringsbolaget Moderna Försäkringar har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet syftar till att opinionsbilda för bättre eftervård vid förlossning och att öka engagemanget via sajten #mammastygn.

– Vår förlossningsförsäkring har kommit till tack vare initiativ från våra egna medarbetare. Nu vill vi även opinionsbilda kring frågan om förlossningsskador, säger Henrik Looser, marknadschef på Moderna Försäkringar.

Moderna Försäkringar är först i Sverige med att erbjuda en förlossningsförsäkring, som bland annat erbjuder stöd och snabba åtgärder vid förlossningsskador. Sedan ett år tillbaka driver Moderna Försäkringar också sajten #mammastygn, som ger den som ska föda information och vägledning inför och efter förlossningen.

– Jag har själv fått kämpa för att få vård för min förlossningsskada och det tog mycket tid från den oersättliga första tiden med min nyfödda bebis. Det känns därför viktigt att kunna bidra till ökad trygghet till alla som föder barn, säger Eva Jarnhäll, initiativtagare till #mammastygn och Sveriges första förlossningsförsäkring, på Moderna Försäkringar.
I Westanders arbetsgrupp ingår Mikael Persson, Linnea Sandström Lange och Monica Lundbom, pr-konsulter på Westander.

– Jag har under flera år sökt möjligheten att få arbeta aktivt med att förbättra eftervården vid förlossning. Det är skrämmande att så många som föder upplever att de blir lämnade ensamma med förlossningsskador, säger Mikael Persson, kundansvarig konsult på Westander.

De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Företaget vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.

Pressmeddelanden 2020