Rekordkvartal för Westander

Pr-byrån Westander ökade byråintäkten med 10 procent under första kvartalet, jämfört med motsvarande period 2016. Rörelseresultatet ökade till 4,0 miljoner kronor.

Westanders byråintäkt uppgick till rekordhöga 11,7 miljoner kronor under första kvartalet 2017, en ökning med 10 procent från 10,6 miljoner under första kvartalet förra året. Rörelseresultatet var rekordhöga 4,0 miljoner kronor, att jämföra med 3,5 miljoner under första kvartalet 2016.

– Vi arbetar systematiskt med att bygga en effektiv och lönsam snällhetskultur på arbetsplatsen. Företag med en snällhetskultur kan ta mer betalt för sina tjänster, enklare rekrytera rätt personer och behålla medarbetarna längre, säger Westanders vd Patrik Westander.

Westander vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar. Företagets filosofi är att man ska kunna ha ett roligt, ansvarsfullt och krävande arbete utan att behöva jobba övertid.

– När medarbetarna känner tillit och är hjälpsamma mot varandra blir samarbetet mer effektivt, kreativiteten ökar och kvaliteten blir högre. Westander har de senaste tio åren vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå, säger Patrik Westander.

Westander konkurrerar inte med lågt pris, utan med hög kvalitet och nöjda uppdragsgivare. Sex av de senaste nio åren har Westander utsetts till Årets stora pr-byrå i analysföretaget Regis kundundersökning.

Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med åtta procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 39 miljoner 2016. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.