Rekryteringskampanj för professionella lobbyister

Pr-byrån Westander satsar under mars på en rekryteringskampanj för att värva fler lobbyister och pr-konsulter. Planen är att anställa 5-6 personer under 2011, med målet att växa till 35 anställda 2014.

– Vi vill växa och behöver rekrytera fler kompetenta och engagerade konsulter. Den här rekryteringskampanjen är det mest ambitiösa vi gjort sedan starten för tio år sedan, säger byråns vd Patrik Westander.

Westander platsannonserar under senare halvan av mars i Dagens Nyheter, Stockholm City, Riksdag & Departement, Fokus och Tidningen NU samt på ett antal sajter: Resume.se, Dagensmedia.se, Dagens Opinion och Fokus.se. Dessutom syns kampanjen på Facebook och Twitter samt på den egna webbplatsen.

– Det som framför allt är nytt med kampanjen är att vi tar hjälp av vårt stora nätverk i sociala medier för att hitta nya kollegor. Redan efter första dagen hade vårt budskap fått stor spridning, säger Johanna Look, pr-konsult på Westander och ansvarig för rekryteringskampanjen.

Åren 2006-2008 utsågs Westander till snabbväxande Gasellföretag av Dagens Industri. För närvarande har företaget 19 anställda och cirka 50 aktiva kundrelationer. Westander planerar att rekrytera 5-6 nya konsulter under 2011 och har som mål att växa till 35 anställda 2014.

– Vi har ett guldläge med mycket god beläggning och ett timpris som just höjts till 1 800 kronor. Westander kan erbjuda ett bra arbetsinnehåll, trivsel på jobbet och balans i livet. Vi vill påstå att vi är en särskilt bra arbetsplats för högpresterande småbarnsföräldrar, säger Patrik Westander.

Westander har tre år i rad, 2008-2010, utsetts till Årets Pr-byrå i Regis och Dagens Industris kundundersökningar. Westander utsågs dessutom till Kundens Bästa Pr-byrå 2010 i Novus och Resumés kundundersökning. Utmärkelsen hette tidigare Sveriges Bästa Pr-byrå, vilket Westander utsågs till tre år i rad 2005-2007.

Pressmeddelanden 2011