Språkföretaget Semantix väljer Westander

Nordens ledande språkföretag Semantix har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet avser publicitet för att stärka Semantix varumärke och att skapa publicitet kring språkfrågor.

– Vi valde Westander för deras sätt att arbeta. Vi behöver inte pr-konsulter som gör jobbet åt oss, utan en byrå som fungerar som bollplank och stärker vår interna pr-kompetens, säger Annika Lissjos, marknadschef på Semantix.

I arbetsgruppen på Westander ingår Jenny Fransson, kundansvarig pr-konsult, och Birger Östberg. Samarbetet handlar om att hjälpa Semantix att stärka varumärket och att skapa publicitet kring språkfrågor.

– Semantix hjälper människor att förstå varandra – det kan handla om en affärskontakt, ett besök på ett sjukhus eller i kontakter med myndigheter. För oss som dagligen arbetar med att skriva känns det extra roligt och utmanande att få samarbeta med Nordens ledande språkföretag, säger Jenny Fransson, kundansvarig pr-konsult på Westander.

Semantix erbjuder tjänster inom översättning, skrivande, språkutbildning och tolkning. Företaget har drygt 200 anställda och ett nätverk med 6 500 tolkar, översättare och språkkonsulter. Semantix erbjuder språktjänster på alla världens språk och har kontor i Sverige, Norge och Finland.

Westander har för närvarande 20 anställda och cirka 50 aktiva kundrelationer. Byrån planerar att rekrytera 5-6 nya konsulter under 2011 och har som mål att växa till 35 anställda 2014. Westander utsågs under 2010 till såväl Årets Stora Pr-byrå i Regis och Dagens Industris kundundersökning som Kundens Bästa Pr-byrå i Novus och Resumés kundundersökning.

Pressmeddelanden 2011

Visa fler