Steen & Ström väljer Westander
Köpcentrumföretaget Steen & Ström har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Steen & Ström vill bland annat bli en stark röst i det offentliga samtalet om köpcentrumens ansvar för att minska sin miljöpåverkan. Nyligen utsågs Steen & Ström till världens mest hållbara köpcentrumaktör.
– Genom samarbetet med Westander vill vi bli mer proaktiva i vårt pr-arbete. Inte minst vill vi skapa ökad publicitet kring det ansvar som köpcentrumen har för att minska sin miljöpåverkan, säger Charles Larsson, marknadsdirektör på Steen & Ström.
Nyligen utsågs Steen & Ström av organisationen GRESB Foundation till det mest hållbara köpcentrumföretaget i världen, i konkurrens med 114 andra köpcentrumaktörer. Steen & Ström har bland annat satt upp mål om att minska energiförbrukningen med 20 procent och att minst 75 procent av allt avfall ska återvinnas senast 2016.
– Vi ser fram emot att samarbeta med ett världsledande köpcentrumföretag inom hållbarhet. Steen & Ström är ett föredöme i branschen med sitt ambitiösa program för miljö- och samhällsansvar, säger Björn Malmström, kundansvarig pr-konsult på Westander.
Steen & Ström är ett internationellt företag som driver 34 köpcentrum i Skandinavien, varav sex i Sverige. Steen & Ström ägs av det franska köpcentrumbolaget Klepierre och den holländska pensionsfonden APG.
I Westanders arbetsgrupp ingår pr-konsulterna Björn Malmström och Frida Blom. Westander har sedan 2005 vunnit totalt nio kundundersökningar genomförda av branschtidningen Resumé respektive analysföretaget Regi.
Fakta: Steen & Ströms köpcentrum i Sverige
• Emporia, Malmö
• Galleria Boulevard, Kristianstad
• Allum, Partille
• Torp Köpcentrum, Uddevalla
• Marieberg Galleria, Örebro
• Kupolen, Borlänge