UC väljer Westander

Affärs- och kreditinformationsföretaget UC har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet syftar till att opinionsbilda för politiska åtgärder som kan minska överskuldsättningen i samhället.

– UC:s affärsverksamhet bidrar i sig till att människor undviker överskuldsättning och tar hand om sin privatekonomi. Nu vill vi också bidra till minskad överskuldsättning och en hållbar ekonomi i samhället genom att i ännu högre grad delta i samhällsdebatten, säger Victoria Preger, marknadschef på UC och Enento Group.

UC erbjuder digitala företags- och konsumentinformationstjänster. Mest känt är företaget för sin kreditupplysningsverksamhet, där UC har ett nästintill heltäckande register över privatpersoners skulder. Kreditupplysningsverksamheten ger dels kreditgivare förutsättningar att fatta ansvarsfulla lånebeslut, dels konsumenter möjlighet att se sin egen kreditvärdighet.

I Westanders arbetsgrupp ingår Frida Blom, Johanna Wilkens och Sohrab Fadai, pr-konsulter på Westander.

– Överskuldsättning innebär ett personligt lidande och en stor kostnad för samhället. Det är angeläget att få till politiska åtgärder som effektivt minskar risken för att människor blir överskuldsatta, säger Frida Blom, kundansvarig konsult på Westander.

De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Företaget vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.

Pressmeddelanden 2020