Veronica Norton ny delägare i Westander

Veronica Norton blir ny delägare i pr-byrån Westander. Hon jobbar sedan tre år som ekonomiansvarig i företaget. Tidigare har hon arbetat i tjugo år som redovisningskonsult, främst på revisionsbyråerna KPMG och PwC.

Westander fick nyligen sex nya delägare, samtliga mångåriga medarbetare på företaget och i första hand enhetschefer eller biträdande enhetschefer. I förhållande till dessa nya delägare, som jobbat i genomsnitt sex år på Westander, utmärker sig Veronica Norton genom att bara ha jobbat tre år på byrån.

– Pr-byråer med stabil ekonomi och gott affärsmannaskap har som regel en kompetent och engagerad ekonomiansvarig. Det känns tryggt att Veronica Norton vill investera i Westander, säger vd Patrik Westander.

Westander grundades år 2000 av två bröder, Henrik och Patrik Westander, den ena fredsaktivist och den andra oljebolagsdirektör. Pr-byrån ägs fortfarande till största delen av grundarna. Övriga delägare är Birger Östberg, Jenny Kölfors, Jessica Henryson, Johanna Look, Mikael Persson, Sofi Klang och Veronica Norton.

– Vi tror att ägarspridningen kommer att hjälpa oss i vår ambition att bli en av Sveriges största pr-byråer. Delägarskap uppmuntrar till långsiktighet och stärker de ekonomiska incitamenten att expandera, säger Patrik Westander.

Westander har 30 anställda och cirka 50 aktiva kundrelationer. Byrån utsågs nyligen till Årets Stora Pr-byrå 2012 i Regis och Dagens Industris kundundersökning. Därmed har Westander utsetts till Årets Byrå under fyra av de senaste fem åren.

Pressmeddelanden 2013