Westander lägger ner Hetast i Almedalen

Pr-byrån Westander avvecklar priset Hetast i Almedalen. Under de senaste elva åren har Westanders utmärkelse gått till den aktör som lyckats bäst med att få ut sitt budskap under Almedalsveckan.

– Man ska sluta när man är på topp. Hetast i Almedalen har sedan lanseringen 2007 blivit Almedalsveckans mest etablerade utmärkelse och vi vill förnya oss, säger Patrik Westander, vd på Westander.

Hetast i Almedalen har utsetts av en jury med ledamöter från ideella organisationer, media och näringsliv. Juryn har bedömt vem som har lyckats bäst med att nå ut med sitt budskap och göra ett avtryck som kan bestå även efter Almedalsveckan.

– När priset lanserades var Westander en mindre och relativt okänd byrå med stort fokus på Almedalen. I dag har vi ett väl etablerat varumärke och ett betydligt bredare pr-erbjudande, säger Patrik Westander.

Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med åtta procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 40 miljoner 2017. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.

Westander vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar. Sex av de senaste nio åren har Westander utsetts till Årets stora pr-byrå i analysföretaget Regis kundundersökning.

 

Pressmeddelanden 2018

Visa fler