Westander lanserar pr-handboken på engelska

Lagom till Almedalsveckan släpps den elfte upplagan av Westanders pr-handbok, med över 200 tips om hur man lyckas med medierelationer och lobbying. Samtidigt lanseras pr-handboken på engelska på den nya hemsidan westander.com.

– Med den engelska versionen vill vi nå ut bredare med pr-handbokens budskap. Det finns många organisationer och företag runt om i världen som kan ha god användning för kostnadsfria pr-tips, säger Birger Lycken, enhetschef på Westander och ansvarig för lanseringen av den engelska hemsidan.

Westanders pr-handbok är en praktiskt orienterad handledning i pr. Handboken är gratis för alla, och tipsen handlar om allt från hur man skriver pressmeddelanden och debattartiklar till hur man gör för att lyckas i tv:s debattprogram. Nytt i årets upplaga är bland annat kapitlet ”10 tips om rörlig bild”.

– Många aktörer vill påverka samhällsdebatten, men långt ifrån alla har råd att anlita en pr-byrå. Med pr-handboken vill vi dela med oss av pr-branschens kunskaper om hur man skapar publicitet, bildar opinion och påverkar politiska beslut, säger Birger Lycken.

Handboken innehåller också tre nya exempel på framgångsrikt pr-arbete: Visma, Svenska Stadsnätsföreningen och SEKAB. Westanders pr-handbok har hittills utkommit i elva upplagor och tryckts i totalt 158 000 exemplar.

Den nya engelskspråkiga hemsidan westander.com har tagits fram i samarbete med kommunikationsbyrån Syre, webbyrån Noc och språkföretaget Semantix.

Pressmeddelanden 2014

Visa fler