Westander nominerad till Årets Stora Pr-byrå

Dagens Industri och analysföretaget Regi har nominerat pr-byrån Westander som en av sex kandidater till utmärkelsen Årets Stora Pr-byrå 2010. Nomineringen baseras på en kundundersökning.

– Vi blir oerhört stolta när våra uppdragsgivare ger oss ett så högt betyg att Westander rankas bland landets sex främsta pr-byråer. Nu har vi chansen att bli utsedda till Årets Pr-byrå för tredje året i rad, säger vd Patrik Westander.

Årets Stora Pr-byrå utses den 22 februari på galan Årets Byrå 2010 på Cirkus i Stockholm. Utnämningen baseras på en kundundersökning som analysföretaget Regi genomfört bland de deltagande byråernas kunder. Totalt har 175 byråer deltagit i olika kategorier och 2 600 kunder har gjort sina bedömningar.

Kategorin stora pr-byråer har en byråintäkt över 25 miljoner kronor. Övriga nominerade kandidater till Årets Stora Pr-byrå 2010 är Cohn & Wolfe, Grayling, Gullers Grupp, Prime och Springtime.

Westander har för närvarande 23 anställda och cirka 50 aktiva kundrelationer. Westander utsågs under förra året till såväl Årets Stora Pr-byrå i Regis och Dagens Industris kundundersökning som Kundens Bästa Pr-byrå i Novus och Resumés kundundersökning.

Pressmeddelanden 2011