Westander öppnar pr-akut i Almedalen

Westander Publicitet & Påverkan öppnar för andra året i rad upp sin pr-akut under Almedalsveckan. Här ges kostnadsfria råd om hur man skapar publicitet och påverkar politiska beslut. Dessutom arrangerar Westander i år fem miniseminarier om lobbying.

– Pr-akuten och miniseminarierna är bra sätt att få fler att bli aktiva samhällsaktörer. Pr och lobbying kan genomföras med små resurser och behöver inte vara svårt, säger Jenny Fransson, Almedalsansvarig på Westander.

Pr-akuten blev en stor succé under Almedalen förra året. Den är öppen dygnet runt för alla, med undantag för organisationer som Westander inte sympatiserar med eller vars verksamhet konkurrerar med företagets befintliga uppdragsgivare. Westander har 16 konsulter på plats, som bokas per telefon eller via webben. Pr-akuten finns fysiskt vid Strandgatan/Hästgatan i Visby, måndag till lördag mellan klockan 12 och 14 under Almedalsveckan. Konsultationer kan ske på ett kafé, på en restaurang, en parkbänk eller per telefon.

För att sprida kunskap om, och uppmuntra till påverkansarbete håller Westander också fem halvtimmeslånga miniseminarier på Rådhusplan:
• ”Så kan du påverka lokalt” – måndag 9 juli klockan 14.30.
• ”Så lyckas du i journalistsamtalet” – tisdag 10 juli klockan 14.30.
• ”Klimatkommunikation – så når du ut i media” – onsdag 11 juli klockan 14.30.
• ”Tio klassiska lobbyingmissar” – torsdag 12 juli klockan 14.30.
• ”Hetast i Almedalen” – sammanfattning av veckan, fredag 13 juli klockan 10.00.

Westander har för andra året i rad utsetts till Sveriges Bästa Pr-byrå av tidningen Resumé. Under 2006 utsågs Westander också till snabbväxande Gasellföretag av Dagens Industri och ekonomiskt högpresterande Superföretag av Veckans Affärer. Westander har 21 anställda och cirka 45 aktiva kundrelationer.

Numret till Westanders pr-akut är 070-56 06 112.

Pressmeddelanden 2007