Westander värvar från Företagarna

Pr-byrån Westander har anställt Sohrab Fadai, senast regionchef för Företagarna i Dalarna. Han har lång erfarenhet inom påverkansarbete med särskilt fokus på arbetsmarknad och entreprenörskap.

– Jag uppskattar mycket att Westander bara tar uppdrag som konsulterna själva sympatiserar med. För egen del hoppas jag bland annat få bidra till att fler företag kommunicerar om vad de gör för att arbetsmarknaden ska bli mer inkluderande, säger Sohrab Fadai.

I sin roll på Företagarna stöttade Sohrab Fadai de lokala föreningarna med att digitalisera sitt arbetssätt och jobba med integration. Han var en av de drivande krafterna bakom projektet Nyanlänt företagande och initierade bland annat en jobbskuggningsinsats i syfte att bryta utanförskap och skapa de första kontakterna som kan leda till jobb.

– Sohrab Fadai är en skicklig opinionsbildare med gedigna praktiska erfarenheter från politisk påverkan. Hans kompetens kommer att vara till stor nytta för våra uppdragsgivare, säger Maja Stridsberg, affärsområdeschef för Westander Digital och Opinion.

De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Företaget vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.

Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med 9 procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 52 miljoner 2019. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.

Pressmeddelanden 2020