Westander värvar kampanjexpert

Pr-byrån Westander rekryterar Frida Berry Eklund, senast kampanjdirektör för klimatfrågor på Global Call for Climate Action. Hon har lång erfarenhet från Oxfam i England, med kampanjkommunikation och strategiutveckling som specialområden.

– Det ska bli oerhört spännande att få jobba på en pr-byrå där drivkraften är att förändra världen till det bättre. Jag hoppas att mina internationella erfarenheter kan hjälpa företag och organisationer som vill opinionsbilda i klimatfrågan, säger Frida Berry Eklund, pr-konsult på Westander.

Frida Berry Eklund har senast varit kampanjdirektör för klimatfrågor på Global Call for Climate Action. Dessförinnan har hon över nio års erfarenhet från utvecklingsorganisationen Oxfam i England. Där har hon bland annat ansvarat för globala kampanjinsatser och lett mobilisering vid internationella toppmöten.

– Frida Berry Eklund har framför allt en gedigen kunskap om klimatfrågan. Hennes praktiska erfarenheter av opinionsbildning och breda nätverk kommer att bli en stor tillgång för våra uppdragsgivare, säger Jessica Henryson, enhetschef för Westander Klimat och Energi.

Westander vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar. Fem av de senaste åtta åren har Westander utsetts till Årets stora pr-byrå i analysföretaget Regis kundundersökning.

Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med åtta procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 39 miljoner 2016. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.

Pressmeddelanden 2017