Westander värvar SFS-ordförande

Pr-byrån Westander Publicitet & Påverkan rekryterar Tobias Smedberg, tidigare ordförande för Sveriges förenade studentkårer, SFS, som ny pr-konsult.

– Bra pr bidrar till fler aktiva samhällsaktörer och främjar demokratin. Westander står för pr när den är som bäst, säger Tobias Smedberg.

Tobias Smedberg kommer närmast från studentrörelsen där han varit verksam som ordförande för SFS och dessförinnan för Umeå studentkår. Han har med sin bakgrund som studentpolitiker kunskaper inom områdena utbildnings-, forsknings- och tillväxtpolitik. Tobias Smedberg har praktiska erfarenheter från såväl lokalt som nationellt och internationellt publicitets- och påverkansarbete.

– Vi är på ständig jakt efter värderingsdrivna pr-konsulter med stort engagemang och praktiska erfarenheter från medierelationer och lobbying. Tobias Smedberg uppfyller dessa kriterier, säger Westanders vd Patrik Westander.

Westander har nyligen flyttat till större lokaler och fortsätter sin expansion. Byrån har för närvarande 15 anställda och cirka 30 aktiva kundrelationer. Byråintäkten ökade med 53 procent under årets första nio månader, jämfört med motsvarande period 2004. Westander är en av Sveriges snabbast växande pr-byråer.

Pressmeddelanden 2005