Digitalisering

Hur kan vi klara kompetensförsörjningen, säkra utbyggnaden av den digitala infrastrukturen och stärka innovationsförmågan?

Sverige ska bli bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter. För att detta ska ske behöver företagen delta mer aktivt i digitaliseringsdebatten. Vi på Westander hjälper våra uppdragsgivare att nå ut med sina budskap.

Våra specialister analyserar, opinionsbildar och påverkar utvecklingen på digitaliseringsområdet. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Vill du veta mer?

Maja Stridsberg

Våra specialister inom digitalisering

Maja Stridsberg

Seniorkonsult

Maja ansvarar för Westanders specialistområde Digitalisering. Resumé utsåg henne 2018 till en av Näringslivets 150 Superkommunikatörer.
– Positionera varumärket. Bestäm vad just ni kan tillföra digitaliseringsdebatten, säger Maja Stridsberg.

Ahmed Al-Qassam

Pr-konsult

Ahmed är specialiserad på klimat och energi. Aktuell Hållbarhet utsåg honom 2017 till en av de 101 mäktigaste i Hållbarhetssverige.
– Förklara samhällsnyttan. Berätta hur ni bidrar till en positiv samhällsutveckling, säger Ahmed Al-Qassam.

Anna Koblanck

Pr-konsult

Anna ansvarar för Westanders tjänster inom storytelling. Tidigare har hon bland annat arbetat som Dagens Nyheters korrespondent i Afrika.
– Våga problematisera. Resonera även kring motargumenten och digitaliseringens baksidor, säger Anna Koblanck.

Linnea Sandström Lange

Pr-konsult

Linnea är specialiserad på politik och analys. Tidigare har hon bland annat arbetat på intresseorganisationen Personal PAC i Chicago.
– Definiera digitalisering. Förklara tydligt vad begreppet innebär för er verksamhet, säger Linnea Sandström Lange.

Nils Grunditz

Affärsområdeschef

Nils är chef för enheten Westander Politik och Analys. Tidigare har han arbetat inom Stockholms stad och på riksdagens utredningstjänst.
– Prata begripligt. Använd ett enkelt språk utan floskler och svengelska fackuttryck, säger Nils Grunditz.

Sebastian Stjern

Seniorkonsult

Sebastian är specialiserad på hållbarhet och innovationsfrågor. Tidigare har han bland annat startat och varit vd för skjortföretaget The Fair Tailor.
– Ta ställning. Stick ut hakan och gör tydliga ställningstaganden i debatten, säger Sebastian Stjern.