Företagskommunikation

Framgångsrik företagskommunikation, eller corporate communications, är strategisk, proaktiv och uthållig. Det innefattar allt från finansiell kommunikation, IR, årsredovisningar och hållbarhetskommunikation till budskaps- och varumärkesplattformar, kris- och internkommunikation.

Våra specialister har lång erfarenhet av att arbeta med företagskommunikation. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Vill du veta mer?

Sebastian Stjern

Våra specialister inom företagskommunikation

Sebastian Stjern

Affärsområdeschef

Sebastian är chef för enheten Westander Företagskommunikation. Tidigare har han bland annat startat och varit vd för skjortföretaget The Fair Tailor.
– Bestäm syftet. Vill ni bygga varumärket, bilda opinion eller attrahera medarbetare, säger Sebastian Stjern.

Elisabeth Grunditz

Pr-konsult

Elisabeth ansvarar för Westanders tjänster inom ungdomskommunikation. Tidigare har hon varit ansvarig för Svenskt Näringslivs skolkommunikation.
– Fokusera på effekten. Prioriteringar innebär att välja bort saker av stor betydelse, säger Elisabeth Grunditz.

Karin Malmström

Pr-konsult

Karin ansvarar för Westanders tjänster inom målgruppsanalys och är specialiserad på lobbying. Tidigare har hon arbetat på Stockholms Handelskammare.
– Utgå från fakta. Formulera också en berättelse som väcker känslor och engagerar, säger Karin Malmström.

Kristoffer Housset

Seniorkonsult

Kristoffer ansvarar för Westanders tjänster inom strategi. Tidigare har han arbetat som affärsområdeschef för Westander Digital och Opinion.
– Ta fram en strategi. Tänk igenom vilka vägval som krävs för att stärka varumärket, säger Kristoffer Housset.

Marie Hemberg

Pr-konsult

Marie är specialiserad på hållbarhet. Tidigare har hon bland annat arbetat på Rädda Barnen med insamlingsaktiviteter och företagssamarbeten.
– Välj ett huvudbudskap. Använd det som en röd tråd i all er kommunikation, säger Marie Hemberg.

Monica Reinebo

Seniorkonsult

Monica ansvarar för Westanders tjänster inom digital kommunikation. Tidigare har hon arbetat hos Socialdemokraterna och på FN:s barnfond Unicef.
– Var en samhällsaktör. Berätta om hur er verksamhet bidrar till samhällsnytta, säger Monica Lundbom.