Hållbar mat

Matfrågor skapar engagemang hos allmänheten, myndigheter och politiker. Produktionen av livsmedel har stor inverkan på människor, miljö och klimat.

Livsmedelsföretag, dagligvaruhandel och restauranger kan både stärka sina varumärken och inspirera andra genom att delta i debatten om livsmedelsproduktion av hög kvalitet. På Westander hjälper vi uppdragsgivare att berätta hur de bidrar till en mer hållbar produktion och konsumtion av livsmedel.

Våra specialister har lång erfarenhet av att jobba med mat, hälsa och hållbarhet. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Vill du veta mer?

Ninna Prage

Våra specialister inom hållbar mat

Ninna Prage

Seniorkonsult

Ninna ansvarar för Westanders specialistområde Hållbar mat. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– Tala till hjärta och hjärna. Formulera en berättelse som väcker känslor och engagerar, säger Ninna Prage.

Anders Wennerstrand

Affärsområdeschef

Anders är chef för enheten Westander Hållbarhet. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Välj ett huvudbudskap. Ta fram ett budskap som är lätt att förstå och komma ihåg, säger Anders Wennerstrand.

Katalin Bachry Herngren

Seniorkonsult

Katalin är specialiserad på hållbarhet och varumärkesstrategi. Som konsult har hon främst arbetat med omställningen till en cirkulär ekonomi.
– Definiera samhällsnyttan. Tydliggör hur ni exempelvis skapar bättre miljö eller ökad folkhälsa, säger Katalin Bachry Herngren.

Marie Hemberg

Pr-konsult

Marie ansvarar för Westanders tjänster inom målgruppsanalys. Tidigare har hon bland annat arbetat på Rädda Barnen med företagssamarbeten.
– Gör en opinionsundersökning. Börja pr-arbetet med att mäta målgruppens åsikter, säger Marie Hemberg.

Mattias Falk

Seniorkonsult

Mattias ansvarar för Westanders tjänster inom opinionsbildning. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Utvärdera löpande. Vässa er strategi genom att ständigt mäta och analysera aktiviteterna, säger Mattias Falk.