Hållbara livsmedel

Matfrågor skapar engagemang hos allmänheten, myndigheter och politiker. Produktionen av livsmedel har stor inverkan på människor, miljö och klimat.

Livsmedelsföretag, dagligvaruhandel och restauranger kan både stärka sina varumärken och inspirera andra genom att delta i debatten om livsmedelsproduktion av hög kvalitet. Vi på Westander hjälper våra uppdragsgivare att berätta hur de bidrar till en mer hållbar produktion och konsumtion av livsmedel.

Våra specialister har lång erfarenhet av att jobba med mat, hälsa och hållbarhet. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Vill du veta mer?

Ninna Prage

Våra specialister inom hållbara livsmedel

Ninna Prage

Pr-konsult

Ninna ansvarar för Westanders specialistområde Hållbara livsmedel. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– Tala till hjärta och hjärna. Formulera en berättelse som väcker känslor och engagerar, säger Ninna Prage.

Anders Wennerstrand

Affärsområdeschef

Anders är chef för enheten Westander Hållbarhet. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Välj ett huvudbudskap. Ta fram ett budskap som är lätt att förstå och komma ihåg, säger Anders Wennerstrand.

Jenni Ginström

Pr-konsult

Jenni är specialiserad på varumärkesstrategi. Tidigare har hon bland annat arbetat på Danske Bank och Svenska Fondhandlareföreningen.
– Våga prioritera. Satsa på en eller ett par kanaler som är viktiga för era målgrupper, säger Jenni Ginström.

Katalin Herngren Bachry

Pr-konsult

Katalin ansvarar för Westanders tjänster inom hållbarhetsredovisning. Tidigare har hon arbetat med affärsutveckling på bland annat cateringföretaget Gigafood.
– Skriv debattartiklar. Argumentera med ett tydligt budskap och replikera på andras inlägg, säger Katalin Herngren Bachry.

Marie Hemberg

Pr-konsult

Marie är specialiserad på hållbarhet. Tidigare har hon bland annat arbetat på Rädda Barnen med insamlingsaktiviteter och företagssamarbeten.
– Gör en opinionsundersökning. Börja pr-arbetet med att mäta målgruppens åsikter, säger Marie Hemberg.

Mattias Falk

Seniorkonsult

Mattias är specialiserad på opinionsbildning. Tidigare har han arbetat länge som journalist inom tidskriftsbranschen, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Utvärdera löpande. Vässa er strategi genom att ständigt mäta och analysera aktiviteterna, säger Mattias Falk.