Opinionsbildning

Opinionsbildning handlar om att påverka människors åsikter kring en samhällsfråga. Allt fler väljer att opinionsbilda som ett verktyg för att påverka politiska beslut, förändra målgruppens beteende eller stärka det egna varumärket.

Aktörer som vågar delta i samhällsdebatten har mycket att vinna. Bra opinionsbildning skapar förtroende, ökar motivationen bland de anställda och bidrar till en positiv samhällsutveckling. Vi hjälper våra uppdragsgivare att identifiera och driva samhällsfrågor som engagerar deras målgrupper och gör skillnad.

Vill du veta mer?

Mattias Falk

Våra specialister inom opinionsbildning

Mattias Falk

Seniorkonsult

Mattias ansvarar för Westanders tjänster inom opinionsbildning. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Skapa en kampanjsajt. Länka konsekvent till sajten i alla era digitala aktiviteter, säger Mattias Falk.

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan ansvarar för Westanders tjänster inom storytelling. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och ledarskribent på Aftonbladet.
– Tala till hjärta och hjärna. Formulera en berättelse som väcker känslor och engagerar, säger Johan Lindahl.

Mikael Persson

Seniorkonsult

Mikael ansvarar för Westanders tjänster inom lobbying. Tidigare har han bland annat varit politiskt sakkunnig hos EU-minister Cecilia Malmström (L).
– Våga sticka ut hakan. Se kritik som en möjlighet att föra ut ert budskap en gång till, säger Mikael Persson.

Linnea Sandström Lange

Pr-konsult

Linnea ansvarar för Westanders specialistområde Arbetsmarknad. Tidigare har hon bland annat arbetat på organisationen Personal PAC i Chicago.
– Utvärdera löpande. Vässa er strategi genom att ständigt mäta och analysera, säger Linnea Sandström Lange.

Monica Lundbom

Pr-konsult

Monica ansvarar för Westanders tjänster inom digital kommunikation. Tidigare har hon arbetat hos Socialdemokraterna och på FN:s barnfond Unicef.
– Våga prioritera. Satsa på en eller ett par kanaler som är viktiga för era målgrupper, säger Monica Lundbom.

Ninna Prage

Seniorkonsult

Ninna ansvarar för Westanders specialistområde Hållbara livsmedel. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– Avsätt pengar. Ha en budget för att kunna annonsera och sponsra inlägg i sociala medier, säger Ninna Prage.