Sociala medier

Att engagera i sociala medier är inte så svårt som det kan låta. Om ni använder era kanaler på ett genomtänkt sätt kan ni både skapa dialog och stärka era relationer till viktiga målgrupper.

Våra specialister inom sociala medier har erfarenhet från nyhetssajter, filmproduktion och opinionsbildning. Vi kan hjälpa er med allt från strategi till att ta fram innehåll och skapa annonskampanjer.

Vill du veta mer?

Ninna Prage

Våra specialister inom sociala medier

Ninna Prage

Pr-konsult

Ninna ansvarar för Westanders tjänster inom sociala medier. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– Renodla innehållet. Välj en tydlig inriktning och håll er konsekvent till den, säger Ninna Prage.

Ahmed Al-Qassam

Pr-konsult

Ahmed är specialiserad på klimat och energi. Aktuell Hållbarhet utsåg honom 2017 till en av de 101 mäktigaste i Hållbarhetssverige.
– Förnya strategin årligen. Plattformarna och användarnas beteenden förändras snabbt, säger Ahmed Al-Qassam.

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan ansvarar för Westanders tjänster inom kriskommunikation. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och ledarskribent på Aftonbladet.
– Anpassa er tonalitet. Hitta ett tilltal som passar kanalen, målgruppen och er själva, säger Johan Lindahl.

Linnea Sandström Lange

Pr-konsult

Linnea är specialiserad på politik och analys. Tidigare har hon bland annat arbetat på intresseorganisationen Personal PAC i Chicago.
– Ta fram en policy. Skapa framför allt riktlinjer för hur ni hanterar kritik i sociala medier, säger Linnea Sandström Lange.

Maja Stridsberg

Seniorkonsult

Maja är specialiserad på opinionsbildning och digital kommunikation. Resumé utsåg henne 2018 till en av Näringslivets 150 Superkommunikatörer.
– Målgruppsanpassa budskapen. Se till att paketera dem så relevant som möjligt för följarna, säger Maja Stridsberg.

Matilda Carlsson

Pr-konsult

Matilda ansvarar för Westanders tjänster inom idéutveckling. Aktuell Hållbarhet utsåg henne 2018 till en av Sveriges 33 hållbarhetstalanger.
– Våga prioritera. Satsa på en eller ett par kanaler som är viktiga för era målgrupper, säger Matilda Carlsson.