Storytelling

Med starka berättelser kan ni beröra människor på djupet, skapa engagemang hos era målgrupper och fylla ert varumärke med innehåll.

Berättelser spelar en grundläggande roll i all kommunikation. Genom berättelser skapar vi mening och sammanhang, delar erfarenheter och formar vår identitet.

Våra specialister hjälper er att hitta kraften i era egna berättelser. Tillsammans tar vi vara på de starkaste historierna och förmedlar dem på ett levande sätt.

Vill du veta mer?

Johan Lindahl

Våra specialister inom storytelling

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan ansvarar för Westanders tjänster inom storytelling. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och på Naturskyddsföreningen.
– Bestäm syftet. Börja med att slå fast vad ni vill att mottagarna ska veta, känna eller göra, säger Johan Lindahl.

Mattias Areskog

Pr-konsult

Mattias är specialiserad på hållbarhet. Tidigare har han arbetat som journalist på TT Nyhetsbyrån, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet.
– Använd ett enkelt språk. Undvik facktermer och välj enkla ord framför komplicerade, säger Mattias Areskog.

Ninna Prage

Pr-konsult

Ninna ansvarar för Westanders tjänster inom digital kommunikation. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– Tänk dramaturgiskt. Bygg upp din berättelse så att den får en ständig framåtrörelse, säger Ninna Prage.

Ylva Werlinder

Pr-konsult

Ylva ansvarar för Westanders tjänster inom kriskommunikation. Tidigare har hon bland annat varit pressekreterare åt Gudrun Schyman.
– Var personlig. Utgå från dina egna erfarenheter och beskriv känslor, tankar och reaktioner, säger Ylva Werlinder.