Storytelling

Med starka berättelser kan ni beröra människor på djupet, skapa engagemang hos era målgrupper och fylla ert varumärke med innehåll.

Berättelser spelar en grundläggande roll i all kommunikation. Genom berättelser skapar vi mening och sammanhang, delar erfarenheter och formar vår identitet.

Våra specialister hjälper er att hitta kraften i era egna berättelser. Tillsammans tar vi vara på de starkaste historierna och förmedlar dem på ett levande sätt.

Vill du veta mer?

Johan Lindahl

Våra specialister inom storytelling

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan ansvarar för Westanders tjänster inom storytelling. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och på Naturskyddsföreningen.
– Bestäm syftet. Börja med att slå fast vad ni vill att mottagarna ska veta, känna eller göra, säger Johan Lindahl.

Gunnar Ardelius

Pr-konsult

Gunnar är specialiserad på moderatorskap. Han är skönlitterär författare och har tidigare arbetat som ordförande i Sveriges Författarförbund.
– Våga berätta. Lita på den kraft som finns i era egna berättelser om det dagliga arbetet, säger Gunnar Ardelius.

Mattias Areskog

Pr-konsult

Mattias är specialiserad på hållbarhet. Tidigare har han arbetat som journalist på TT Nyhetsbyrån, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet.
– Använd ett enkelt språk. Undvik facktermer och välj enkla ord framför komplicerade, säger Mattias Areskog.

Nina Halling

Affärsområdeschef

Nina är chef för enheten Westander Klimat och Energi. Tidigare har hon bland annat arbetat som ledarskribent och debattredaktör på Sydsvenskan.
– Levandegör värderingar. Berättelser med konkreta exempel hjälper er att undvika floskelfällan, säger Nina Halling.

Ninna Prage

Pr-konsult

Ninna ansvarar för Westanders tjänster inom digital kommunikation. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– Tänk dramaturgiskt. Bygg upp din berättelse så att den får en ständig framåtrörelse, säger Ninna Prage.

Ylva Werlinder

Pr-konsult

Ylva är specialiserad på kriskommunikation. Tidigare har hon varit kommunikatör på Södersjukhuset och arbetat med medierelationer för Feministiskt initiativ.
– Var personlig. Utgå från dina egna erfarenheter och beskriv känslor, tankar och reaktioner, säger Ylva Werlinder.