Kriskommunikation

Kritisk medial granskning är bra för demokratin och samhället, men på lång sikt även för det företag som granskas. Vi hjälper er att förebygga och hantera mediekriser genom öppenhet och ansvarstagande.

När vi tar fram en krisplan analyserar vi risker som kan skada ert varumärke. Tillsammans tar vi fram åtgärder och en konkret handlingsplan för kriskommunikation. Krisplanen fokuserar på grundläggande principer och förhållningssätt samt anger de funktioner som behöver mobiliseras vid en kris.

I en akut kris hjälper vi er att ta kontroll med egna initiativ, i stället för att lägga locket på och hoppas att krisen blåser över. Ett oberoende utifrånperspektiv är ofta nödvändigt för att säkerställa ett snabbt och kraftfullt agerande.

Vid en akut kris kan vi bland annat hjälpa till med:

  • Bollplank och coachning
  • Personligt stöd till nyckelpersoner
  • Förstärkning i det praktiska kommunikationsarbetet
  • Budskapsformulering
  • Budskaps- och medieträning
  • Omvärldsbevakning
  • Jourberedskap
  • Utvärdering och lärande efter krisen

Mer om corporate communications

Letar du efter något annat?