Corporate communications
Framgångsrik företagskommunikation handlar om att vara strategisk, proaktiv och uthållig. Det kräver mod och mandat att utveckla nya arbetsmetoder som bidrar till att nå företagets affärsmål.
Våra specialister inom corporate communications har lång erfarenhet av kvalificerad rådgivning inom strategi, varumärkesstrategi, medierelationer, medieträning, kriskommunikation, ledarskap, public affairs och hållbarhet.
Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Strategi
Varumärkesstrategi
Pr-plan
Medieträning
Kontakt med en expert
Kriskommunikation
Ledarskap
Public affairs
Hållbarhet
Vill du se vilka företag vi arbetar med?
Våra specialister inom corporate communications
Sebastian ansvarar för Westanders specialistområde Corporate communications. Tidigare har han bland annat startat och varit vd för skjortföretaget The Fair Tailor.
– Bestäm syftet. Vill ni bygga varumärket, bilda opinion eller attrahera medarbetare, säger Sebastian Stjern.Amelie ansvarar för Westanders specialistområde Mänskliga rättigheter. Tidigare har hon arbetat med policyutveckling på Kommerskollegium och med rådgivning på Mannheimer Swartling.
– Hållbarhetsredovisa. Berätta hur hållbar er verksamhet är och vilka utmaningar ni har kvar, säger Amelie Kvarnström.Birger ansvarar för Westanders tjänster inom ledarskap och kriskommunikation. Han är en av våra mest erfarna konsulter och är en uppskattad föreläsare.
– Främja medarbetarnas motivation. Skapa tydliga ansvarsförhållanden och inför nolltolerans mot gnäll, säger Birger Lycken.Emma ansvarar för Westanders specialistområde Utbildning och skola. Tidigare har hon bland annat jobbat som biträdande presschef i Regeringskansliet.
– Kristräna ledningen. Öka sannolikheten att ni hittar risker och åtgärdar problem i verksamheten, säger Emma Stark.Johanna är specialiserad på strategi, varumärkesstrategi och ledarskap. Hon är byråchef, biträdande vd och en av våra mest erfarna konsulter.
– Ta fram en varumärkesplattform. Använd den som ett styrinstrument för kommunikationen, säger Johanna Look.Johannes är chef för enheten Westander Public Affairs. Tidigare har han bland annat varit kommunalråd i Nyköping och landstingsråd i Sörmland.
– Påverka politiska beslut. Ta ansvar, ge konkreta förslag och sök samarbete med politiker, säger Johannes Krunegård.Kajsa ansvarar för Westanders tjänster inom kommunicera statistik. Tidigare har hon varit pr-ansvarig på TV4 samt arbetat med hållbarhetskommunikation för Systembolaget.
– Medieträna era talespersoner. Ge dem verktygen för att skapa förtroende i intervjuer, säger Kajsa Ulfsdotter.Monica ansvarar för Westanders specialistområde Idrott och friluftsliv. Tidigare har hon bland annat arbetat med kommunikation för Socialdemokraterna och Unicef.
– Skapa egna nyheter. Ta fram en pr-plan som hjälper er att proaktivt skapa egna nyheter, säger Monica Reinebo.
Du kanske också vill läsa...
10 tips om tankeledarskap
Ett tankeledarskap handlar om att driva branschens utveckling, vara den efterfrågade experten och stärka företagets varumärke på ett specifikt område.Kurs: Bli en skicklig varumärkesstrateg
För att stärka eller förändra ett varumärke krävs en välgrundad strategi och en plan med konkreta aktiviteter. Vi ger dig inspiration och handfasta råd.Kriskommunikation
Vi hjälper er att förebygga och hantera mediekriser genom öppenhet och ansvarstagande, i stället för att lägga locket på och hoppas att krisen blåser över.