Pr-partner
Företag och organisationer som anlitar pr-byråer gör i allmänhet detta för att ett löpande pr-samarbete bidrar till att stärka deras kommunikation med fokus, uthållighet och utifrånperspektiv.
I ett löpande pr-samarbete vill Westander hjälpa er att nå högt ställda mål, ofta att bli tankeledare inom ett område som är tydligt kopplat till er kärnverksamhet.
Ett tankeledarskap handlar om att driva branschens eller samhällets utveckling framåt inom ett specifikt område. Ni blir den naturligt efterfrågade experten och stärker företagets varumärke. Som tankeledare har ni högre ambitioner än att bara delta i debatten.
För att bli tankeledare krävs ett långsiktigt förhållningssätt, gärna med en treårig målbild som vägledning. Vi hjälper er att bli mer fokuserade och proaktiva, bland annat genom konkreta pr-planer som omfattar såväl strategi som aktiviteter.
Pr-plan för tankeledarskap
Tre exempel på ambitionsnivåer
Vad kostar det?
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom pr-partner
Frida är chef för enheten Westander Tankeledarskap. Tidigare har hon bland annat varit ordförande för Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen.
– Ta fram förslag. Presentera konkreta förslag som driver utvecklingen framåt på ert område, säger Frida Blom.Amanda ansvarar för Westanders tjänster inom digital kommunikation. Tidigare har hon varit marknadsansvarig på hudvårdsbolaget Emma S.
– Avgränsa området. Välj ett område där ni naturligt kan uppfattas som experter, säger Amanda Edfeldt.Emma ansvarar för Westanders specialistområde Utbildning och skola. Tidigare har hon bland annat jobbat som biträdande presschef i Regeringskansliet.
– Bidra till samhället. Låt tankeledarskapet handla om en positiv samhällsutveckling, säger Emma Stark.Kajsa är specialiserad på tankeledarskap. Tidigare har hon bland annat varit kommunikationsansvarig på Friluftsfrämjandet.
– Profilera talespersoner. Ta fram handlingsplaner som hjälper dem att nå ut med era budskap, säger Kajsa Ljungberg.Katalin är specialiserad på omställningen till cirkulär ekonomi. Som konsult har hon främst arbetat med tankeledarskap och varumärkesstrategi.
– Utgå från affärsmål. Koppla tankeledarskapet till er affärsverksamhet, säger Katalin Herngren.Monica ansvarar för Westanders specialistområde Digitalisering. Tidigare har hon bland annat arbetat med kommunikation för Socialdemokraterna och Unicef.
– Bjud på kunskap. Gör praktiskt användbar kunskap enkelt tillgänglig för era målgrupper, säger Monica Reinebo.Ninna ansvarar för Westanders specialistområde Mat och hälsa. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– Tyck till i debatten. Gör tydliga ställningstaganden i debatten och var beredda på reaktioner, säger Ninna Prage.Sara ansvarar för Westanders specialistområde Hälsa och forskning. Tidigare har hon bland annat varit presskontakt på Swedbank och på Ungdomsstyrelsen.
– Konkretisera målbilden. Bidra till fokus genom att formulera en tydlig målbild på tre års sikt, säger Sara Arborén.Sara ansvarar för Westanders tjänster inom inkluderande kommunikation. Tidigare har hon bland annat varit chef för engagemang och påverkan på Fairtrade Sverige.
– Få med organisationen. Förankra tankeledarskapet hos såväl medarbetare som chefer, säger Sara Haraldsson.
Du kanske också vill läsa...
10 tips om tankeledarskap
Ett tankeledarskap handlar om att driva branschens utveckling, vara den efterfrågade experten och stärka företagets varumärke på ett specifikt område.Kurs: Bli tankeledare
Ett tankeledarskap handlar om att driva branschens eller samhällets utveckling framåt inom ett specifikt område. Ni blir den naturligt efterfrågade experten.Bli branschens tankeledare
Vad är ett tankeledarskap egentligen? Hur går ni rent praktiskt till väga för att bli tankeledare? Beställ ett inspirationsföredrag med Frida Blom.