Kultur
Kulturyttringar som film, foto, konst, litteratur, musik och teater bidrar till samhällsnytta, bland annat genom att ge fler perspektiv och bygga tillit mellan människor.
Kulturaktörer, branschorganisationer och myndigheter kan både stärka sina varumärken och inspirera andra genom att delta i debatten. Vi på Westander hjälper våra uppdragsgivare att nå ut med sina budskap.
Våra specialister har ett stort kulturengagemang och lång erfarenhet av att arbeta med kulturfrågor. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom kultur
Ninna ansvarar för Westanders specialistområde Mat och hälsa. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– Var uthålliga. Ta varje chans att använda budskapet och orka hålla fast vid det över tid, säger Ninna Prage.Amanda ansvarar för Westanders tjänster inom digital kommunikation. Tidigare har hon varit marknadsansvarig på hudvårdsbolaget Emma S.
– Förankra era budskap. Genom bred involvering kan ni få fler medarbetare att använda dem, säger Amanda Edfeldt.Julia ansvarar för Westanders tjänster inom presentationsteknik. Tidigare har hon bland annat arbetat som skådespelare på Dramaten och copywriter på Wenderfalck.
– Våga prioritera. Välj ett budskap och låt det finnas som en röd tråd i all er kommunikation, säger Julia Högberg.Kajsa är specialiserad på tankeledarskap. Tidigare har hon bland annat varit kommunikationsansvarig på Friluftsfrämjandet.
– Ta ställning i samhällsdebatten. Våga sticka ut hakan och gör tydliga ställningstaganden, säger Kajsa Ljungberg.Maja ansvarar för Westanders tjänster inom strategi samt för Almedalen. Tidningen Resumé utsåg henne redan 2018 till en av Näringslivets 150 Superkommunikatörer.
– Utgå från mottagaren. Berätta varför det ni gör är viktigt för allmänheten eller era målgrupper, säger Maja Stridsberg.Sonja ansvarar för Westanders tjänster inom kampanjer. Tidigare har hon bland annat varit byråchef på kommunikationsbyrån Studio Bon.
– Beskriv samhällsnyttan. Låt ert budskap beskriva hur ni bidrar till samhället, säger Sonja Nettelbladt.
Du kanske också vill läsa...
10 tips om att nå ut som kulturaktör
Genom att delta i debatten kan kulturaktörer bidra med fler perspektiv och stärka kulturens roll i samhället.Kurs: Skapa mer publicitet
Genom att få journalister intresserade av er verksamhet kan ni föra fram era budskap. Vi lotsar dig genom hela resan från nyhetsidé till nyhetsinslag.Vi som jobbar på Westander
Vi är cirka 40 anställda med olika bakgrund, främst från områden som politik, journalistik, ledarskap och marknadsföring.