Akut krisstöd
En cyberkris inträffar plötsligt och kan lamslå stora delar av verksamheten. Cyberattacker ställer höga krav på förmågan att fatta beslut under mycket stark tidspress och att löpande ge tydlig och korrekt kommunikation både internt och externt, ofta samtidigt som media knackar på dörren.
Ett utifrånperspektiv är ofta nödvändigt för att säkerställa ett snabbt agerande. Westander kan i det akuta läget bistå med bland annat följande stöd:
- Rådgivning och coachning
- Stöd till nyckelpersoner
- Budskapsformulering
- Budskaps- och medieträning
- Omvärldsbevakning
- Kvalitetssäkring av texter
- Rådgivning och praktiskt stöd med sociala medier
- Förstärkning i det praktiska kommunikationsarbetet
- Dokumentation
- Jourberedskap
- Utvärdering och lärande efter krisen
Utifrån uppdragsgivarens behov och ambitionsnivå kommer vi gemensamt överens om omfattningen av Westanders stöd.