Kampanjer
En kampanj handlar om en tidsbegränsad kraftsamling för att få människor att engagera sig i en särskild fråga. Med en bra pr-kampanj kan ni sätta fokus på ett aktuellt samhällsproblem, engagera era målgrupper och stärka varumärket.
Våra specialister har lång erfarenhet av att arbeta med kampanjer. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Kampanjstrategi
Kampanjidé
Genomförande
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom kampanjer
Emma ansvarar för Westanders specialistområde Utbildning och skola. Tidigare har hon bland annat jobbat som biträdande presschef i Regeringskansliet.
– Välj rätt kanaler. Fokusera på de plattformar där era målgrupper befinner sig, säger Emma Stark.Jonas är specialiserad på opinionsbildning och hållbarhet. Tidigare har han arbetat i miljörörelsen och varit ordförande för Klimatriksdagen.
– Uppmana till handling. Tänk igenom hur ni vill att målgruppen ska agera och var tydliga med er uppmaning, säger Jonas Bane.Julia ansvarar för Westanders tjänster inom presentationsteknik. Tidigare har hon bland annat arbetat som skådespelare på Dramaten och copywriter på Wenderfalck.
– Skapa ett koncept. Forma en bärande idé som är kreativ och engagerar målgruppen, säger Julia Högberg.
Du kanske också vill läsa...

10 tips om kampanjer
Gör en kraftsamling. Med en pr-kampanj kan ni sätta fokus på ett aktuellt samhällsproblem, engagera era målgrupper och stärka varumärket.
Kurs: Bli en skicklig kommunikationsstrateg
Under en heldag får du verktyg och tips för att utveckla din strategiska förmåga och skapa större effekt av er kommunikation.
Så skapar ni en bra kampanj
Hur går ni rent praktiskt till väga för att skapa en bra kampanj? Och vilka är de vanligaste fallgroparna? Beställ ett inspirationsföredrag med Emma Stark


