De var hetast i Almedalen
”De var hetast i Almedalen
I år anser juryn att Rättvisemärkt lyckats skapa mest uppmärksamhet. Vägen till framgång var att låta besökarna trycka tröjor med individuella texter. Totalt ska 300 personer ha burit organisationens t-shirts.
– Tröjorna gav sympatisörerna möjlighet att både bära fram Rättvisemärkts budskap och på ett roligt sätt framhäva sin egen individualitet, säger Birger Östberg, pr-konsult på Westander och juryns ordförande, i ett pressmeddelande.
Juryns motivering:
’Rättvisemärkt får priset för sin kampanj ’Vem du än är – välj Rättvisemärkt’, en genial kombination av samordnad kommunikation och individualitet som maximalt utnyttjade Almedalens unika karaktär som fysisk mötesplats. Ingen i Almedalen har undgått de hundratals ambassadörernas personliga uppmaningar att välja rättvisemärkta produkter, samtidigt som vi roat tagit del av tröjornas unika och effektiva profilering av sina bärare.'”
Dagensmedia.se den 3 juli 2009