I SBAB:s senaste kampanj...

”I SBAB:s senaste kampanj har temat varit ’att göra slut med banken’. Återigen har spektakulära aktiviteter på stan varit en central beståndsdel. Under några dagar i oktober förvandlades ett tiotal reklampelare i centrala Stockholm till små SBAB-kontor. (…)
– Ett inslag på TV4:s Nyheterna var 1,5 minuter SBAB-reklam. Och det var massa artiklar i dags- och affärspress. Jag fick en siffra som visade att det redaktionella utrymme vi fick var värt 4,5 miljoner kronor. Efter det dök det upp ytterligare artiklar, så jag tror vi är uppe i 6 miljoner kronor, ungefär tre gånger medieinvesteringarna, säger Albin Gustafsson, projektledare på TBWA. (…)
Under TBWA:s samarbetsperiod med SBAB har Prime PR varit PR-byrå under våren 2000. Efter ett uppehåll utan PR-byrå samarbetar SBAB sedan i somras med Westander.”

Quo Vadis den 9 november 2001