Men kan man säga att goda råd är dyra?

”Men kan man säga att goda råd är dyra? 161.000 kronor kostade det här rådet att göra sig otillgänglig för alla journalister, som tydligen var ett av råden. Känner du någon gång, Mattias, att ni pr-konsulter tar lite för bra betalt i förhållande till vad ni faktiskt gör?
– För det första så hoppas jag att det inte var det rådet hon fick. Och jag är nästan övertygad om att det inte kan ha varit det. För det är ju ett fruktansvärt dåligt råd. Man ska inte göra sig otillgänglig. (…)
– Men i den andra delen, Annika, har du ju helt rätt. Det är dyrt att anlita pr-konsulter, att få medieträning och mycket kan man faktiskt göra själv. På Westander har vi en gratis pr-handbok som vi delar ut till höger och vänster, just för att också den lilla Föräldraföreningen Mot Narkotika ska kunna våga ta kontakt med dig, våga skriva en insändare eller våga uppvakta en politiker.”

Mattias Goldmann kommenterar att Stockholmspolisen anlitat en pr-byrå i Lantz i P3 den 26 september 2006