Miljöaktuellts stora guide...
”Miljöaktuellts stora guide till Almedalen (…)
Så hur ska du lyckas få fram ditt budskap under Almedalsveckan?
Markus Förberg, Almedalsgeneral på pr-byrån Westander och expert på kommunikationsarbete, sitter på goda råd och har flera tips till dig som vill synas och föra fram sitt budskap till landets beslutsfattare och media.
– Det första rådet vi brukar ge till dem som vill synas och höras i Almedalen är att de ska överväga noga om det just är i Almedalen de ska föra fram sitt budskap. I Almedalen är konkurrensen stenhård och kanske är det inte den bästa tidpunkten om man vill få uppmärksamhet, säger han. (…)
Slutligen konstaterar Markus Förberg att en satsning i Almedalen inte behöver kosta skjortan.
– Nej, egentligen kan det räcka med att man investerar i en färjebiljett och ett billigt boende utanför Visby. Om du formulerar ett tydligt budskap, och skriver en lista på fem till tio personer som du vill träffa i Almedalen, så är möjligheten stor att du kan få fram ditt budskap. Almedalen är en unik möjlighet att under informella former träffa landets viktigaste opinionsbildare, säger han.”
Miljöaktuellt.se den 15 juni 2009