Radiosporten sätter Zlatan Ibrahimovics…

”Radiosporten sätter Zlatan Ibrahimovics omtalade reklamfilm under lupp med hjälp av pr-experten Birger Östberg.
– Man ska betänka att Zlatan är vår absolut största stjärna alla kategorier, säger pr-konsult Birger Östberg.
– Den som har Zlatan med i en reklam har gjort succé redan från början. Det är också en väldigt välgjord pr-kampanj med massa försnack, säger han.
I reklamfilmen läser Ibrahimovic bland annat upp den svenska nationalsången men med en liten ändring. Han avslutar med raden ’Jag vill leva jag vill dö i Sverige’ (i stället för Norden).
– Det finns ju ett sammanhang som det här kommer in i som handlar om vem Zlatan är, den diskussion vi har om vad Sverige är – främlingsfientlighet och rasism och debatten om det. Där han har sagt i intervjuer nu att han faktiskt tycker att det här är min bild av Sverige – Sverige är en blandning, säger Östberg.”

SR Radiosporten den 27 januari 2014