Rekordstort intresse för Almedalsveckan
”Rekordstort intresse för Almedalsveckan (…)
Pr-firman Westander utser varje år vem som lyckats bäst med att få ut sitt budskap och få just sin fråga att bli årets samtalsämne. Birger Östberg är konsult på Westander och ordförande i juryn som utser ’Hetast i Almedalen’. Han listar fem tips för att lyckas: det måste vara något spektakulärt och överraskande, ämnet bör beröra, arrangemanget bör vara bildmässigt och sociala medier får gärna användas. Som femte punkt kommer att arrangemanget bör vara fyndigt och ha glimten i ögat.
Höga krav? Ja, men enligt Birger Östberg är det inte heller något misslyckande om en organisation inte utses till ’Hetast i Almedalen’.
– Det finns ett mycket stort värde i att bara åka dit och nätverka, även det kan vara väldigt framgångsrikt beroende på vad man vill uppnå. Ett ganska anspråkslöst seminarium kan vara betydelsefullt för att knyta nya kontakter, säger han.”
Svenska Dagbladet den 4 juli 2010