Brandskyddsföreningen väljer Westander
Brandskyddsföreningen har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet omfattar publicitet, opinionsbildning och politisk påverkan för ökad brandsäkerhet.
– Genom samarbetet med Westander vill vi bli mer proaktiva i vårt opinionsbildande arbete. Målet är att i högre grad än nu sticka ut hakan och delta i debatten om hur vårt samhälle kan bli mer brandsäkert, säger Suzanne Weigl, kommunikatör på Brandskyddsföreningen.
Brandskyddsföreningen är en ideell medlemsorganisation som arbetar för ett brandsäkrare Sverige. Genom information och utbildning hjälper föreningen såväl privatpersoner som företag och organisationer att ta eget ansvar för sitt brandskydd. Det nya pr-samarbetet med Westander avser publicitet, opinionsbildning och politisk påverkan för ökad brandsäkerhet.
– Brandskyddsföreningen skapar samhällsnytta varje dag och har en nyckelroll i arbetet för ett brandsäkrare Sverige. Det känns oerhört angeläget att få bidra till en kommunikation som syftar till att förebygga och minska skadorna av bränder, säger Frida Blom, kundansvarig pr-konsult på Westander.
I Westanders arbetsgrupp ingår pr-konsulterna Frida Blom och Hanna Birath. Byrån har 33 anställda och hade under 2014 en byråintäkt på 35 miljoner kronor. Westanders långsiktiga expansionsmål är att bli en av Sveriges största pr-byråer.
Fem av de senaste sju åren har Westander blivit utsedd till Årets stora pr-byrå i analysföretaget Regis kundundersökning.